9-й клас (52 год.)
№ з/п
|
Дата
|
Зміст (тема) уроку
|
Примітка
|
Вступ
(1 год.)
|
|||
1.
|
Вступ.
Україна наприкінці ХVІІІ – ХІХ ст.ст. Ознайомлення учнів із завданнями і
структурою курсу. Розподіл території України між двома імперіями на Східну
(Російську) і Західну (Австрійську). Україна в умовах загальноєвропейської
кризи аграрно-ремісницької цивілізації. Утвердження індустріального
суспільства. Українське національне відродження.
|
||
2.
|
Від етносу до нації. Від етносу до нації; та від Малоросії Галицької Русі до України.
«Українське питання» – проблема панівних націй. «Український проект». Чим
поняття «українська нація» відрізняється від понять «українська народність»
або «український етнос». Які характеристики їх визначають. Староукраїнство і
українство Нового часу.
|
||
3.
|
Формування національної свідомості. Історична пам’ять – найсуттєвіший чинник
формування національної свідомості. Значення фольклору та етнографії в
дослідженні національних ознак українців. Пошук науково-історичних підвалин
української окремішності Початок академічного (наукового) етапу українського
визвольного руху.
|
||
4.
|
Формування модерної української нації. Російська панславістська, польська федеративна і
українська слов’янофільська теорії. Шляхи мобілізації української нації в
умовах модернізаційних трансформацій суспільства. Ідея соборності
українських земель. Релігійно-конфесійні проблеми в національному питанні.
|
||
5
|
Урок узагальнення, контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Формування модерної української нації. Теорія та
суспільні виклики першої половини XIX ст.».
|
||
Тема 2. Українські землі у складі Російської та
Австрійської імперій наприкінці XVIII – у першій третині XIX ст. (8 год.)
|
|||
6.
|
Українські землі у складі Російської імперії. Адміністративно-територіальний
устрій та регіональний поділ. Національне та соціальне становище українського
населення. Проникнення буржуазних рис життя у побут мешканців міста і села.
Життя великих міст.
|
||
7.
|
Включення західноукраїнських земель до складу Австрійської імперії. Адміністративно-територіальний
устрій та регіональний поділ. Політика австрійського уряду щодо українців.
Національне та соціальне становище українського населення. Зміни у побуті,
стилі та традиціях життя міста і села.
|
||
8.
|
Наддніпрянська Україна у системі міжнародних відносин першої половини XIX
ст. Вплив
міжнародних відносин на землі України в першій третині XIX ст. Україна в
російсько-турецькій війні 1806–1812 рр. та російсько-французькій війні 1812
р. Азовське козацьке військо.
|
||
9.
|
Початок національного відродження в Наддніпрянській Україні. Національна ідея в
суспільно-політичному русі України. «Історія русів». Українська автономістська
ідея. Новгород-Сіверський гурток. Українське культурне відродження на
Слобожанщині.
|
||
10.
|
Пробудження національного життя в Західній Україні. «Руська трійця». Поширення ідей Просвітництва
у Західній Україні. Пробудження національного життя. Українська національна
ідея в середовищі греко-католицьких священиків. «Руська трійця».
|
||
11.
|
Масонство в Україні. Декабристський рух. Україна в програмних
документах декабристів. Повстання Чернігівського полку. Польське повстання
1830–1831 рр. і Україна.
|
||
12.
|
Урок узагальнення і систематизації із теми «Українські
землі у складі Російської та Австрійської імперій наприкінці XVIII – у першій
третині XIX ст.».
|
||
13.
|
Урок контролю і корекції
навчальних досягнень учнів із теми
«Українські землі у складі Російської та Австрійської імперій наприкінці
XVIII – у першій третині XIX ст.».
|
||
Тема 3. Соціально-економічне життя народу та український національний рух
у першій половині XIX ст. (9 год.)
|
|||
14.
|
Економічне становище в першій половині XIX ст. Сільське господарство і
аграрні відносини в українських землях.
|
||
15.
|
Початок промислової революції. Формування фабрично-заводської промисловості. Міста. Розвиток
внутрішньої торгівлі. Одеса. Місце України в зовнішній торгівлі Російської
імперії.
|
||
16.
|
Соціально-економічне
становище українського населення. Повсякденне життя
українців у селі та місті. Соціально-економічне становище українського
населення під владою Австрійської та Російської імперій
|
||
17.
|
Соціальні рухи в першій половині XIX ст. Форми й характер протесту
козаків, селян та військових поселенців. Селянські виступи під проводом
У.Кармалюка. «Київська козаччина» 1855 р. Селянські виступи в Галичині,
Буковині, Закарпатті.
|
||
18.
|
Кирило-Мефодіївське братство. Утворення Кирило-Мефодіївського братства. Програмні документи й
громадсько-політична діяльність братчиків. Місце Т.Шевченка в українських
національному відродженні. П.Куліш, М.Костомаров. Риси ментальнісних
установок, що відрізняли українців від сусідніх національних спільнот:
поляків і росіян.
|
||
19.
|
Національно-визвольний рух на західноукраїнських землях під час
революції 1848–1849 рр. в Австрійській імперії. Зв’язки діячів українського
руху з лідерами чеського і південнослов’янського відродження. Утворення та
діяльність Головної руської ради.
|
||
20.
|
Західна Україна в період завершення революції. Українське питання на
Слов’янському з’їзді у Празі, Участь українців у виборах до австрійського
парламенту.
|
||
21.
|
Урок узагальнення і систематизації із теми «Соціально-економічне
життя народу та український національний рух у першій половині XIX
ст.».
|
||
22.
|
Урок контролю і
корекції навчальних досягнень учнів із теми «Соціально-економічне
життя народу та український національний рух у першій половині XIX
ст.».
|
||
Тема 4. Духовне життя в українських землях наприкінці XVIII – у першій
половині XIX ст. (5 год.)
|
|||
23.
|
Розвиток культури. Освіта і наука. Особливості розвитку культури. Капіталізація і її
вплив на культуру. Освіта. Київський та Харківський університети Гімназії.
Рішельєвський та Ніжинський ліцеї. Наука Видатні вчені.
|
||
24.
|
Література. Театр. Нова українська література театр як відображення тенденцій суспільного
розвитку. Т.Шевченко, І.Котляревський, Г.Квітка-Основ’яненко,
П.Гулак-Артемовський, Є.Гребінка П.Куліш.
|
||
25.
|
Мистецтво. Традиційно-побутова культура. Релігійне життя. Музика, образотворче мистецтво
і архітектура в пошуках українського мистецького стилю.
Традиційно-побутова культура у селі та місті Релігійне життя. Доля
української жінки.
|
||
26.
|
Урок узагальнення і систематизації із теми «Духовне життя в
українських землях наприкінці XVIII – у першій половині XIX ст.».
|
||
27.
|
Урок контролю і корекції
навчальних досягнень учнів із теми «Духовне життя в українських землях наприкінці XVIII – у першій половині
XIX ст.».
|
||
Тема 5.
Модернізація українського суспільства в середині –
у другій половині XIX ст. (6 год.)
|
|||
28.
|
Західноукраїнські землі після реформи 1848 року. Вплив аграрної реформи уряду
Франца-Йосифа 1848 р. на розвиток економіки в західноукраїнських землях.
|
||
29.
|
Селянська реформа в Наддніпрянській Україні.
|
||
30.
|
Початок ринкових відносин в сільському господарстві. Зміни в сільському
господарстві. Капіталізація. Ринкові відносини.
|
||
31.
|
Формування ринкових відносин. Розвиток міст і сіл. Торгівля. Розвиток промисловості.
Поширення вільнонайманої праці. Розвиток промисловості. Особливості
індустріалізації в Україні. Розширення внутрішнього ринку. Українські
підприємці. Родини Яхненків і Симиренків.
|
||
32.
|
Реформи адміністративно-політичного управління 60–70–х років XIX ст. у
підросійській Україні. Зміни у соціальній структурі суспільства. Суперечливі процеси
модернізації повсякденного життя. Початок трудової еміграції.
|
||
33.
|
Урок узагальнення, контролю і корекції навчальних
досягнень учнів із теми «Модернізація
українського суспільства в середині – у другій половині XIX ст.
|
||
Тема 6.
Національна ідея. Українофільський культурницький і політичний етапи
визвольного руху (2 год.)
|
|||
34.
|
Культурницький етап українського визвольного руху. Зіткнення російської, польської,
німецької та австрійської національних ідей на українських землях.
Українське питання, його головні засади і принципи. Україна в геополітичних
стратегіях Росії, Німеччини, Австро-Угорщини. Хлопомани і народівці.
Москвофільство і малоросійство. Подвійна лояльність української еліти.
|
||
35.
|
Політичний етап українського визвольного руху. Український соціалізм.
М.Драгоманов. Націонал-демократична течія – галицькі народовці київські
старогромадівці. Ідея територіалізму – патріотизму землі та концепт «українська
політичні нація». Національний соціал-демократизм. Участі представників
різних етносів в українському визвольному русі.
|
||
Тема 7. Суспільно-політичний рух в Україні у другій половині XIX ст.
(8 год.)
|
|||
Суспільно-політичний рух наприкінці 50-х – у 60-ті рр. Виникнення громад. Початок
громадівського руху наприкінці 50-х – в 60-ті рр. Київська та інші громади.
Журнал «Основа». В. Антонович. Валуєвський циркуляр.
|
|||
37.
|
Суспільно-політичний розвиток у 50–60-х рр. на західноукраїнських землях. Основні течії суспільно-політичного
руху 50–60-х рр. на західноукраїнських землях: москвофіли та народовці.
|
||
38.
|
Культурно-освітнє товариство «Просвіта». Польське
повстання 1863–1864 рр. і Україна
|
||
39.
|
Суспільно-політичний рух у 70–90-х рр. Відродження громадівського руху в
70–90-х рр. Громадівський
рух. «Південно-Західний відділ Російського географічного товариства».
«Київський телеграф». Емський указ. Народники. Російський
громадсько-політичний рух народників в українських землях.
|
||
40.
|
Діяльність галицьких народовців у другій половині 70–х – 90-ті рр. Розгортання руху народовців
на Буковині та в Закарпатті.
|
||
41.
|
Радикальний рух у Галичині. «Новоерівська» політика народовців. О.Барвінський та
О.Кониський. Утворення першої політичної партії в Україні (РУРП), Іван
Франко.
|
||
42.
|
Утворення українських політичних партій. Утворення УНДП та УСДП.
Самостійницька позиція партій Західної України. Українці в Галицькому сеймі
та Австрійському парламенті. Українці-самостійники (М.Міхновський і
Ю.Бачинський).
|
||
43.
|
Урок узагальнення, контролю і корекції навчальних досягнень
учнів із тем «Національна ідея.
Українофільський культурницький і політичний етапи визвольного руху. Суспільно-політичний рух в Україні у другій половині XIX ст.».
|
||
Тема 8. Культурне життя України в другій половині XIX ст. (5 год.)
|
|||
44.
|
Розвиток культури. Освіта. Особливості розвитку культури. Освіта. Недільні школи в
Наддніпрянській Україні. Вищі навчальні заклади.
|
||
45.
|
Наука.
Видатні вчені. Наукові товариства. М.Грушевський.
|
||
46.
|
Література. Мистецтво.
Драматургія. Архітектура та містобудування. Живопис. Музика. Українські
підприємці-благодійники. Родини Терещенків та
Харитоненків.
|
||
47.
|
Народна творчість. Повсякденне та релігійне
життя. Фольклор та декоративно-ужиткове мистецтво. Повсякденне життя: звичаї,
традиції, побут. Зміни у житті українських жінок. Особливості релігійного
життя.
|
||
48.
|
Урок узагальнення і
систематизації із теми «Культурне життя України в другій половині XIX ст.»
|
||
Тема 9. Наш край наприкінці XVIII – у XIX ст. (4 год.)
|
|||
49
|
Наш край наприкінці ХVШ – у
першій половині XIX ст.ст. Склад населення. Особливості модернізації регіону і краю в першій
половині XIX ст. Етнічний і соціальний склад мешканців. Господарське життя .
|
||
50.
|
Наш край у другій половині ХІХ ст. Вплив адміністративно-територіальних реформ
60–70-х рр. ХІХ ст. на систему управління краю. Господарське життя
мешканців краю. Переселенські рухи.
|
||
51.
|
Культурне та духовне життя. Вірування, звичаї, традиції, побут. Вплив національно-визвольного руху
на свідомість місцевого населення. Особливості розвитку культури. Повсякденне
життя різних верств Місцевого населення
|
||
52.
|
Урок узагальнення, контролю і
корекції навчальних досягнень учнів із тем «Культурне життя України в другій половині XIX ст. Наш край наприкінці XVIII – у
XIX ст.».
|
Немає коментарів:
Дописати коментар