11-й клас (35 год.)
№ з/п
|
Дата проведення уроку
|
Зміст (тема) уроку
|
Примітка
|
Вступ
(1 год.)
|
|||
1.
|
Економічні, соціальні та
політичні перетворення у повоєнному світі та основні тенденції суспільного
розвитку у др. пол. ХХ – поч. ХХІ ст.
|
||
Тема 1. ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА. СВІТ ПІСЛЯ ДРУГОЇ
СВІТОВОЇ ВІЙНИ
|
|||
2.
|
Причини, характер, періодизація Другої світової війни. Характеристика
військових дій на першому етапі війни 1939 - червень 1941 рр. План
«Барбаросса». Напад Німеччини на СРСР.
Перебіг подій на радянсько-німецькому фронті у 1941-42 рр. Процес формування
антигітлерівської коаліції.
Особливості окупаційного режиму та Руху Опору на окупованих територіях.
Голокост. Сталінградська битва. Розгром німецьких військ на Орловсько-Курській
дузі. Наступальні операції Червоної Армії. Визволення території СРСР,
перенесення військових дій у Центральну та Східну Європу.
Зміна ролі чоловіка і жінки в повсякденному житті в умовах війни.
Відкриття другого фронту в Європі. Завершальний період війни в Європі та
Азії. Роль визначних військових, державних та політичних діячів в перемозі
над нацизмом та фашизмом.
Зміни у
світі внаслідок Другої світової війни. Політичні, економічні та соціальні
наслідки Другої світової війни для народів світу. Мирні договори з колишніми
союзниками Німеччини. Сан-Франциська конференція та створення ООН.
Нюрнберзський та Токійський процеси
над воєнними злочинцями.
|
||
3.
|
|||
4.
|
|||
5.
|
|||
6.
|
|||
7.
|
Урок узагальнення,
контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Друга світова війна.
Світ після Другої світової війни»
|
||
Тема 2. США ТА
КАНАДА У 1945 – НА ПОЧАТКУ ХХІ ст. (4 год.)
|
|||
8.
|
Утвердження
США як провідної країни повоєнного біполярного світу. США у 1945-1960 рр..
Посилення внутрішньополітичної реакції.. Масовий негритянський рух в 60-х рр.
США в
60-70 рр. ХХ ст. Внутрішня та зовнішня політика адміністрацій Дж. Кеннеді, Л. Джонсона, Р. Ніксона. США у 80-90 рр. ХХ ст. Рейганоміка.
«Нова економічна філософія» Б. Клінтона.Сучасні внутрішньополітичні та зовнішньополітичні пріоритети американських президентів ХХІ ст.. Перспективи розвитку українсько-американських відносин .
Канада у ІІ пол. ХХ ст. – на поч. ХХІ ст. Проблема Квебеку.
Українсько-канадські відносини.
|
||
9.
|
|||
10.
|
|||
11.
|
|||
Тема 3. КРАЇНИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ (1945 – поч. ХХІ ст.) (5 год.)
|
|||
12.
|
Наслідки Другої світової війни для провідних країн Західної Європи. План
Маршалла. Початок європейської економічної інтеграції.
Німеччина. Створення ФРН і НДР. Німецьке «економічне диво».
Об’єднання Німеччини.
Українсько-німецькі відносини.
Велика Британія. Внутрішня і зовнішня політика лейбористських
та консервативних урядів у 40 – 70-х
рр. ХХ ст. Трансформація Британської колоніальної імперії. Тетчеризм. «Третій
шлях» Т. Блера. Сучасне становище у країні.
Франція. Соціально-економічний та політичний розвиток Четвертої Республіки. Становлення П’ятої
Республіки. Травневі події 1968 р. Ш. де Голль. Франція наприкінці ХХ – на
початку ХХІ ст.. Взаємини Франції з Україною.
Італія. Проголошення республіки. Італійське «економічне
диво». Державна програма боротьби з мафією. Соціально-економічний і
політичний розвиток країни наприкінці ХХ- на поч. ХХІ ст.
Інтеграційні процеси в Європі
наприкінці ХХ - на поч ХХІ ст. – здобутки та проблеми.
|
||
13.
|
|||
14.
|
|||
15.
|
|||
16.
|
Урок узагальнення,
контролю і корекції навчальних досягнень учнів із тем «США та Канада. Країни
Західної Європи (1945 – поч. ХХІ ст.)»
|
||
Тема 4. СРСР. НОВІ НЕЗАЛЕЖНІ ДЕРЖАВИ (3 год.)
|
|||
17.
|
Наслідки Другої світової війни. Відбудова економіки. Завершення епохи Сталіна.
Загострення політичної боротьби після смерті Сталіна. «Хрущовська
відлига».
Роки «брежнєвського застою». (1964 – 1985 рр.). Суспільно-політичне життя
країни. Дисидентський рух.
Від «перебудови» до розпаду СРСР (1985 – 1991 рр.) Лібералізація суспільного та політичного
життя.
Антидержавний путч 1991 р. Розпад СРСР. Росія у кінці ХХ – на початку ХХІ
ст..
Нові
незалежні держави Балтії, Закавказзя та Середньої Азії, Білорусь, Молдова.
Особливості шляхів історичного розвитку.
|
||
18.
|
|||
19.
|
|||
Тема 5. КРАЇНИ
ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ
(1945 – ПОЧ. ХХІ ст.) (4 ГОД.)
|
|||
20.
|
Становлення прорадянських режимів у Польщі, Угорщині, Болгарії, Румунії,
Чехословаччині, Югославії.
Утворення системи світового соціалізму. Кризові явища 60 – 70-х рр. ХХ
ст.
Демократичні революції,
особливості їх здійснення.
Політичні, економічні та соціальні трансформації посткомуністичного
суспільства. Роль країн Центральної та Східної Європи в сучасних міжнародних
відносинах.
|
||
21.
|
|||
22.
|
|||
23.
|
Урок узагальнення,
контролю і корекції навчальних досягнень учнів із тем «СРСР. Нові незалежні
держави. Країни Центральної та Східної Європи. (1945 – поч. ХХІ ст.)
|
||
Тема 6. РОЗВИТОК ПРОВІДНИХ КРАЇНИ АЗІЇ, АФРИКИ ТА ЛАТИНСЬКОЇ
АМЕРИКИ В ДР. ПОЛ. ХХ – НА ПОЧ. ХХІ ст. (5 год.)
|
|||
24.
|
Розпад світової колоніальної системи. Етапи деколонізації. Шляхи розвитку
незалежних держав. Нові індустріальні країни.
Японія. Повоєнне реформування країни. Японське
«економічне диво». Внутрішня та зовнішня політика Японії наприкінці ХХ - на
поч. ХХІ ст.
Китай. Проголошення КНР. Соціально-економічні
експерименти китайських комуністів. Культ особи Мао Цзедуна. Реформування
економіки Китаю наприкінці ХХ на поч.
ХХІ ст.
Індія. Перемога народів Індії в боротьбі за незалежність. Курс
Дж. Неру та І. Ганді у внутрішній та
зовнішній політиці. Розвиток Індії наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст.
Країни Африки та Близького
Сходу.. Здобуття
незалежності народами континенту. Крах апартеїду на Півдні Африки. Утворення
держави Ізраїль.
Близькосхідна проблема та шляхи її врегулювання.
Латинська
Америка. Особливості соціально-економічного та політичного
розвитку країн регіону в повоєнний час. Варіанти революційного процесу:
Кубинська революція, революція в Чилі.
Встановлення конституційного ладу в ряді країн регіону. Українці в
країнах регіону.
|
||
25.
|
|||
26.
|
|||
27.
|
|||
28.
|
|||
Тема 7. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ У ДРУГІЙ ПОЛ. ХХ – НА ПОЧ. ХХІ
ст. (2 год.)
|
|||
29.
|
Виникнення і розгортання
«холодної війни». Міжнародні кризи і конфлікти у 40 –80-х рр. ХХ ст. Спроби
роззброєння: Договір про заборону випробувань ядерної зброї; нарада з питань
безпеки і співробітництва в Європі.
|
||
30.
|
Кінець «холодної війни». Нове політичне мислення. Перехід від
конфронтації до співробітництва. Внесок України в поліпшення загальної
атмосфери безпеки у світі.
|
||
Тема 8. РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ (1945 – ПОЧ. ХХІ ст.) (3 год.)
|
|||
31.
|
Основні напрямки НТР в др. пол. ХХ ст. та їх вплив на життя пересічного
громадянина. Наукові відкриття, поява нових галузей науки, високих
технологій, інтеграція науки і виробництва.
Зміни в соціальній структурі суспільства, якості життя людей провідних
країн світу та країн, що розвиваються.
Становлення постіндустріального (інформаційного ) суспільства.
Основні тенденції і течії розвитку
літератури, образотворчого мистецтва, архітектури, музики, театру, кіно й
спорту.
|
||
32.
|
|||
33.
|
|||
Тема 9. СВІТ НА ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ (2 год.)
|
|||
34.
|
Оптимальні шляхи подолання світових глобальних проблем: екологічної,
демографічної, соціально-економічних проблем людства.
|
||
35.
|
Урок узагальнення, контролю і корекції навчальних
досягнень учнів із тем «Розвиток
провідних країни Азії, Африки та
Латинської Америки в др. пол. ХХ – на поч. ХХІ ст. Міжнародні відносини у
другій пол. ХХ ст – на поч.
ХХІ ст. Розвиток культури (1945 – поч. ХХІ ст.). Світ на початку ХХІ
тисячоліття»
|
Немає коментарів:
Дописати коментар