10-й клас (35 год.)
№ з/п
|
Дата проведення уроку
|
Зміст (тема) уроку
|
Примітка
|
Вступ
(1 год.)
|
|||
1.
|
Ознайомлення
учнів із завданнями і структурою курсу. Побудова підручника. Додаткова
навчальна література та електронні ресурси. Основні цінності та здобутки індустріальної
цивілізації. Періодизація світового розвитку. Людство у 1900- 1939 рр. ХХ ст.
Демографічний портрет. Завершення формування націй. Процес урбанізації в
провідних країнах світу. Прискорення
економічного, технічного, інтелектуального прогресу. Впровадження технічних
новинок в повсякденне життя. Активізація суспільних та політичних рухів. Національні
рухи. Передумови Другої світової війни.
|
||
Тема 1. Передумови виникнення Першої
світової війни. Війна та її наслідки
(6 год.)
|
|||
2.
|
Провідні країни світу. Особливості державного устрою,
політичного життя США, Великої
Британії, Німеччини, Франції, Росії та Австро-Угорщини на початку XX ст.
|
||
3.
|
Особливості соціально-економічного розвитку, Великої
Британії, Німеччини, Франції, Росії та Австро-Угорщини на початку XX ст.
|
||
4.
|
|||
5.
|
Створення Троїстого блоку та Антанти. Міжнародні
кризи та конфлікти на початку ХХ ст.
Гонка озброєнь, посилення
мілітаризму.
|
||
6.
|
Причини, привід та початок Першої світової війни. Стратегічні
плани противників. Основні театри військових дій. Військові кампанії та
основні битви 1914 – 1916 рр.
|
||
7.
|
Військові кампанії та основні битви 1916 – 1918 рр. Вступ у війну США.
Вихід Росії з війни. Завершення війни. Поразка Німеччини та її союзників.
Підсумки війни. Переосмислення системи загальнолюдських цінностей. Зміна
статусу жінки в ході війни.
|
||
Тема 2. Повоєнне облаштування
світу.
Версальсько-Вашингтонська
система договорів (4 год.)
|
|||
8.
|
Паризька мирна конференція. «14 пунктів» В.Вільсона. Версальський
договір. Створення Ліги Націй. Мирні договори із союзниками Німеччини. Розпад
багато-національних імперій і утворення нових незалежних держав в
Європі.
|
||
9.
|
Вашингтонська конференція.
Завершення формування Версальсько-Вашингтонської системи, її переваги
та недоліки.
|
||
10.
|
Перегляд повоєнних договорів у 20-х рр. ХХ ст. (Плани Дауеса та Юнга).
Значення пакту Бріана-Келога як першої спроби створення системи колективної безпеки.
|
||
11.
|
Урок узагальнення, контролю
і корекції навчальних досягнень учнів із тем
«Передумови виникнення Першої світової війни.
Війна та її наслідки. Повоєнне облаштування світу. Версальсько-Вашингтонська
система договорів».
|
||
Тема 3. Провідні держави
світу в 20 - 30-х рр. ХХ ст. (8 год.)
|
|||
12.
|
Зміна статусу провідних країн світу після Першої
світової війни. Період економічної стабільності. Причини, прояви та наслідки
світової економічної кризи 1929 – 1933 рр. «Великої депресії». Пошуки шляхів подолання кризових явищ в економіці
й суспільному житті. Початки державного регулювання соціально-економічних
процесів.
|
||
13.
|
Доба «проспериті» (процвітання) у США. Прояви
Великої депресії.
|
||
14.
|
Економічні та соціальні засади «Нового курсу» Ф.Д.Рузвельта та його
основні підсумки.
|
||
15.
|
Внутрішня та зовнішня політика правлячих кіл Великої Британії у 20-х рр.
Велика Британія у роки кризи. Спроби
реформування Британської імперії.
|
||
16.
|
Політичний та соціально-економічний розвиток Франції у 20-х рр. Франція
та Іспанія в період кризи. Утворення, прихід до влади та політика урядів
Народних фронтів у Франції та Іспанії – їх досягнення, прорахунки та причини
розпаду.
|
||
17.
|
Листопадова революція та становлення Веймарської республіки в Німеччині. Світова
економічна криза в Німеччині.
Встановлення нацистської диктатури в Німеччині. Економічна, соціальна та
ідеологічна політика гітлерівського режиму. Войовничий антисемітизм.
|
||
18.
|
Прихід до влади в Італії Б.Муссоліні. Фашизація Італії, створення
корпоративної системи.
Політичні портрети Ф.Д.Рузвельта Б.Муссоліні, А.Гітлера.
|
||
19.
|
Урок узагальнення,
контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Провідні держави світу
в 20 - 30-х рр. ХХ ст.».
|
||
Тема 4. Росія – СРСР у 1917-1939 рр. (3 год.)
|
|||
20.
|
Російська революція 1917 р., її причини і початок: падіння монархії,
політика Тимчасового уряду, розпад Російської імперії, прихід до влади
більшовиків.
Громадянська війна в Росії: причини, найголовніші події, наслідки.
|
||
21.
|
Доба «воєнного комунізму». НЕП. Утворення СРСР.
|
||
22.
|
Перемога Й.Сталіна в боротьбі за владу. Сталінський план
«соціалістичного будівництва». Політика «прискореної» індустріалізації і
колективізації в Радянському Союзі. Голодомори. Великі репресії 30-х рр.
Життя пересічної людини в СРСР.
|
||
Тема 5. Країни Центральної та Східної
Європи в умовах 20-х рр. – 1930-х рр.
(2 год.)
|
|||
23.
|
Особливості соціально-економічного
розвитку країн Центральної та Східної Європи (Польща, Чехо-Словаччина,
Угорщина, Румунія, Болгарія, Югославія).
|
||
24.
|
Характерні риси демократичних та авторитарних
режимів в країнах регіону. Роль провідних державних та політичних діячів в
історії цих країн.
|
||
Тема 6. Країни Сходу та Латинської
Америки (4 год.)
|
|||
25.
|
Особливості національно-визвольного руху Індії та Китаю в перші
десятиріччя ХХ ст.
|
||
26.
|
Основні тенденції внутріполітичної та зовнішньополітичної стратегії Японської
держави в перші десятиріччя ХХ ст.
Мілітаризація економіки, державних інституцій та суспільної свідомості
населення.
|
||
27.
|
Розпад Османської імперії. Турецька республіка за правління Кемаля
Ататюрка. Витоки Палестинської проблеми.
Латинська Америка.
Особливості економічних і політичних процесів у регіоні. Протиборство
демократичних сил і диктаторських режимів.
|
||
28.
|
Урок узагальнення,
контролю і корекції навчальних досягнень учнів із тем «Росія – СРСР
у 1917-1939 рр. Країни Центральної та Східної Європи в умовах 20-х рр.
– 1930-х рр. Країни Сходу та Латинської Америки».
|
||
Тема 7. Міжнародні відносини
1930-х рр. Назрівання Другої світової війни
(3 год.)
|
|||
29.
|
Зовнішньополітичні пріоритети провідних країн світу. Спроби створення
системи колективної безпеки країнами Заходу. Активізація антивоєнних рухів.
|
||
30.
|
Процес утворення вогнищ війни на Далекому Сході, Африці та Європі.
Громадянська війна 1936-1939 рр. в Іспанії. Формування блоку агресивних
держав осі Рим-Берлін-Токіо. Витоки, прояви та наслідки політики
умиротворення.
|
||
31.
|
Причини
радянсько-німецького зближення (весна 1939 р.), провалу
англо-франко-радянських переговорів у Москві (літо 1939 р.) та радянсько-німецького
пакту про ненапад (пакт «Молотова – Ріббентропа») і таємних протоколів до
нього (23 серпня 1939 р.).
|
||
Тема 8. Розвиток культури у перші десятиліття ХХ ст. (4 год.)
|
|||
32.
|
Найважливіші досягнення науки і техніки, їх вплив
на повсякденне життя людей. Міжнародні жіночі рухи. Фемінізм.
|
||
33.
|
Основні ідеї й течії у розвитку культури. Поява
«масової культури». Нові напрямки в літературі.
|
||
34.
|
Нові напрямки в мистецтві, виникнення та розвиток кінематографа,
олімпійський рух.
|
||
35.
|
Урок узагальнення,
контролю і корекції навчальних досягнень учнів із тем «Міжнародні відносини
1930-х рр. Назрівання Другої світової війни. Розвиток культури у перші
десятиліття ХХ ст.».
Підсумкове узагальнення.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар