9-й клас (35 год.)
№ з/п
|
Дата
|
Тема, зміст уроку
|
Примітки
|
ВСТУП
(1 год.)
|
|||
1.
|
Вступ.
Світ наприкінці XVIII – у XIX ст. Ознайомлення учнів із завданнями і
структурою курсу. Побудова підручника. Додаткова навчальна література та
електронні ресурси. Періодизація нової історії. Загальна характеристика змін
у господарюванні, політичному житті, утвердження парламентаризму, розвитку
духовної сфери суспільства.
|
||
2.
|
Причини та початок Французької революції. Французьке суспільство
наприкінці XVIII ст. Доба Просвітництва. Декларація прав людини і громадянина.
Конституція 1791 р.
|
||
3.
|
Встановлення республіки. Якобінська диктатура.
|
||
4.
|
Термідоріанська реакція. Франція за Директорії. Наполеон Бонапарт.
|
||
5.
|
Франція у період Консульства й Імперії. Кодекси Наполеона. Війни
Наполеона. Континентальна блокада.
|
||
6.
|
Падіння Першої імперії. Російський похід Наполеона. Битви під Лейпцигом і Ватерлоо. «100 днів»
Наполеона. Територіальні зміни внаслідок Віденською конгресу. Утворення
Священного Союзу.
|
||
7.
|
Урок узагальнення,
контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Велика Французька революція
кінця XVIII ст. Європа у період Наполеонівських війн».
|
||
Тема 2. Європа в добу революцій 1848–1849 рр.
(6 год.)
|
|||
8.
|
Політичне становище у країнах Європи та Америки. Політичне становище у країнах
Європи після Віденського конгресу. Національний і революційний рухи в Європі
у 20-і рр. XIX ст. Утворення незалежних держав у Латинській Америці.
|
||
9.
|
Велика Британія у першій половині XIX ст. Перша парламентська реформа та
її наслідки. Чартизм, перехід Англії до політики вільної торгівлі.
|
||
10.
|
Франція, Німеччина та Австрія. Франція у період Реставрації. Липнева революція і
Липнева монархія. Політична роздробленість Німеччини. Втрата своїх позицій
Австрією й посилення Пруссії.
|
||
11.
|
Суспільно-політичні течії та рухи в Європі та Росії. Повстання декабристів.
Суспільно-політична думка Європи.
|
||
12.
|
Революції 1848–1849 рр. у Європі. «Весна народів». Революція 1848–1849 рр. у
Франції. Друга Республіка. Бонапартистський переворот 1851 р. і встановлення
Другої імперії. Загальна характеристика революцій у Німеччині, Австрії,
Угорщині та Італії. Причини поразки і наслідки революцій 1848–1849 рр.
|
||
13.
|
Урок узагальнення, контролю
і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Європа
в добу революцій 1848–1849 рр.».
|
||
Тема 3. Європа й Америка у добу об’єднання й
модернізації суспільства
(4 год.)
|
|||
14.
|
Утворення національної держави в Німеччині. Боротьба Пруссії і Австрії за
переважання в Німеччині. Об’єднання Німеччини у 1871 р. Перетворення
Австрійської імперії на дуалістичну монархію.
|
||
15.
|
Утворення національної держави в Італії. Політична роздробленість Італії,
піднесення П’ємонту. Два напрями боротьби за об’єднання Італії Утворення
Італійського королівства. Об’єднання Італії.
|
||
16.
|
Вікторіанська Британія. Англія – «майстерня світу». Утвердження лібералізму. Формування ліберальної
та консервативної партій. Друга парламентська реформа. Ірландське питання.
Зовнішня політика Англії.
|
||
17.
|
США у першій половині XIX ст. Громадянська війна. Особливості
соціально-економічного розвитку. Доктрина Монро та її реалізація.
Громадянська війна 1861–1865 рр. Реконструкція Півдня.
|
||
Тема 4. Утвердження індустріального суспільства у
провідних державах світу (8 год.)
|
|||
18.
|
Формування індустріального суспільства у провідних державах Європи і в
США.
Науково-технічна революція кінця XIX ст. та її наслідки. Виникнення великих
корпорацій і фінансово-промислових груп. Монополізація економіки» Нові класи
і суспільні верстви. Соціалізм. Марксизм. Перший і Другий Інтернаціонали.
Міграційні рухи. Утвердження демократії та громадянського рівноправ’я.
|
||
19.
|
Франція у 1870–1900 рр. Криза Другої імперії у Франції. Франко-німецька війна 1870–1871 рр. та
її наслідки. Паризька комуна. Становлення Третьої Республіки. Політичні кризи
80–90-х рр. Формування Французької колоніальної імперії.
|
||
20.
|
Німеччина у 1871–1900 рр. Конституція 1871 р. Внутрішня і зовнішня політика
Отто фон Бісмарка. Німецька соціал-демократія. Перехід Німеччини до світової
політики.
|
||
21.
|
Велика Британія в останній третині XIX ст. Втрата Англією промислового
лідерства. Внутрішнє становище. Ірландське питання. Криза класичного лібералізму.
Тред-юніони.
|
||
22.
|
США у 1877–1900 рр. Економічне піднесення країни, зростання впливу великих корпорацій.
Політичне життя, становлення антимонопольного законодавства. Расова
політика, юридичне оформлення сегрегації на Півдні. Робітничий рух.
|
||
23.
|
Модернізація Російської імперії. Скасування кріпосного права. Зовнішня і
колоніальна політика Російської імперії. Реформи Олександра II та їх
наслідки. Росія у пореформений період. Особливості економічного розвитку.
Формування нової соціальної структури. Внутрішнє становище у країні.
Народництво. Робітничий рух і формування соціал-демократії.
|
||
24.
|
Японія у другій половині XIX – на початку XX ст. Доба Мейдзі в Японії. Крах
політики самоізоляції. Реформування економічного та суспільно-політичного
життя. Економічне зростання країни.
|
||
25.
|
Урок узагальнення, контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми
«Європа й Америка у добу об’єднання й модернізації
суспільства. Утвердження індустріального суспільства у провідних державах
світу».
|
||
Тема 5. Завершення формування світових колоніальних імперій. Міжнародні
відносини в останній третині XIX ст. (5 год.)
|
|||
26.
|
Завершення територіального поділу світу. Колоніальна політика на Сході
й у Африці. Суперечливість наслідків колоніального панування. Зворотний вплив
колоній на метрополії.
|
||
27.
|
Британське володарювання в Індії. Політика кастового і релігійного розбрату.
Повстання сипаїв. Міф про тягар білої людини.
|
||
28.
|
Китай у другій половині XIX ст. Тайпінське повстання. Економічне проникнення в
країну західних держав.
|
||
29.
|
Народи Африки під владою європейських колонізаторів.
|
||
30.
|
Міжнародні відносини у 1871–1900 рр. Геополітичні наслідки франко-німецької війни.
Союз трьох імператорів. Загострення англо-німецького колоніального
суперництва. Утворення нових незалежних держав на Балканах. Утворення
Троїстого союзу і загострення російсько-німецьких відносин. Оформлення
англо-франко-російського альянсу. США у міжнародних відносинах.
Панамериканізм. Зовнішня та колоніальна політика Японії.
|
||
Тема 6. Культура народів світу наприкінці XVIII – у XIX ст. (4 год.)
|
|||
31.
|
Культура народів світу. Духовне життя народів Європи і Америки у XVIII – наприкінці XIX ст. Культура
народів Азії й Африки. Розвиток науки і техніки.
|
||
32.
|
Література і мистецтво.
|
||
33.
|
Повсякденне життя людей. Дозвілля. Наслідки урбанізації. Аристократія, буржуазія і пролетаріат.
Родинні стосунки. Фемінізм. Освіта. Релігія й мораль.
|
||
34.
|
Урок узагальнення, контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми
«Завершення формування світових колоніальних імперій. Міжнародні відносини в
останній третині XIX ст. Культура народів світу наприкінці XVIII – у XIX
ст.».
|
||
УЗАГАЛЬНЕННЯ
(1 год.)
|
|||
35.
|
Підсумкове узагальнення.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар