неділю, 20 грудня 2015 р.

Практична робота № 4. Історія України 5 клас

Практичне заняття № 4.
Тема: Які історичні пам’ятки мого міста (села), рідного краю розповідають про минуле.
Мета: навчити учнів наводити приклади історико-культурних пам'яток рідного краю, за якими можна довідатися про минуле; пояснювати, як історико-культурні пам'ятки стають у пригоді історикам; розвивати вміння  складати розповідь про долю історико-культурних пам'яток рідного краю; висловлювати особистісні міркування про значення історико-культурних пам'яток у дослідженнях минулого рідного краю та потребу їх збереження; сприяти патріотичному вихованню учнів.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу, форму­вання умінь і навичок.
Форма уроку. Практичне заняття.
Навчально-методичне забезпечення. 1. Підручник. 2. Ілюстративний матеріал: фотографії та інші зображен­ня історико-культурних пам'яток рідного краю. 3. Дидак­тичні набори: плани характеристики історико-культурної пам'ятки; таблиці для проведення само- або взаємооцінювання.
Випереджувальне завдання.
. Підготувати добірки зображень храмів, фортець, замків, палаців, парків, садів та інших історико-культурних пам'яток рідного краю та коротку розповідь про одну з пам'яток (на вибір).
Хід уроку:
I.                  Організаційний момент.
Учитель перевіряє підготовку робочих місць учнів і готовність класу до уроку, об’єднує учнів у групи.
1 група – «Знавці історії храмів».
2 група – «Знавці історії палаців».
3 група – «Знавці історії парків».
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
 Методичні прийоми. Опрацювання ілюстрації. Бесіда.
Алгоритм організації навчальної діяльності учителя.
 Учитель демонструє учням зображення Кам’янець-Подільської фортеці - однієї з відомих історико-культурних пам'яток рідного краю. Діти повинні впізнати пам’ятку, розповісти її історію та пояснити, яким чином пам’ятка презентує рідний край в Україні.
Бесіда.
1.     Як називається історико-культурна пам'ятка?
2.     Що вам відомо про історію фортеці?
3.     Поясніть, яким чином Кам’янець-Подільська фортеця презентує Поділля.
IIІ. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель повідомляє тему уроку, учні записують її до робочих зошитів. Учитель  обговорює з учнями, використовуючи рубрику з підручника «На уроці навчи­теся» на с. 231, навчальні завдання та очікувані результати уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1.     Робота з підручником – с. 231-232 завдання «Подискутуйте».
Учитель пропонує учням опрацювати ілюстрації, подані на початку параграфа підручника, й підготувати відповіді на запитання про необхідність збереження історико-куль­турних пам'яток:
1.     Що дізналися про пам’ятки?
2.     Чому пам’ятки архітектури та мистецтва потребують захисту?
3.     У чому цей захист виявляється?
2.     Робота з картою «Памятки України» с. 233 у підручнику.
Під керівництвом учителя учні опрацьовують легенду карти, знаходять на карті пам’ятки архітектури – церкви і собори, замки і фортеці, палаци та інші визначні архітектурні пам’ятки; археологічні пам’ятки, літературні пам’ятки.
3.     Гра «Реклама».
Учні класу працюють у групах:
1 група – «Знавці історії храмів» - церква в с. Сутківці, храми м. Дунаївці
2 група – «Знавці історії палаців» - палац в с. Маліївці
3 група – «Знавці історії парків» - парк районної лікарні
 Завдання: скласти текст реклами, плаката, буклета для альбому «На сторожі памяті», що інформує гостей рідного міста (селища, села) про найвідомішу історико-культурну пам'ятку.
Учитель виконує роль консультанта.
Орієнтовний план характеристики історико-культурної пам'ятки
Варіант 1
1. Коли і ким було споруджено/створено пам'ятку?
2. Що в ній найбільше вражає?
3. Як складалася доля пам'ятки?
Варіант 2
1. Назва історико-культурної пам'ятки___________________
2. Дата створення (рік, століття)
3. Автор (ім'я, прізвище) ____________________________
4. Опис зовнішнього (внутрішнього) вигляду______________
5. Історико-культурне значення ________________________
V. Узагальнення і систематизація знань, формування вмінь та навичок учнів.
Бесіда.
1.     Про які історичні пам’ятки ви дізналися на уроці?
2.     Чому, подорожуючи, люди прагнуть передусім відвідати історичні пам’ятки?
3.     Як знайомство з історичними памятками збагачує наш досвід? Наведіть приклади.
VI. Оцінювання пізнавальної діяльності учнів.
Учні проводять само- або взаємооцінювання пізнаваль­ної діяльності, використовуючи таблицю в підручнику на с. 232..
VII. Інструктаж з виконання домашнього завдання.

Переглянути матеріал останнього розділу підручника. Пригадати історико-культурні пам'ятки Ук­раїни, про які йшлося.

Немає коментарів:

Дописати коментар