Практична робота № 3
Тема: Про що і про
кого розповідає історія рідного краю.
Мета : ознайомити
учнів з життям і діяльністю найвидатніших
діячів науки, культури, літератури, які своєю працею, своїми звитяжними
справами уславили наш край; розвивати навички учнів здобувати інформацію з різних джерел, складати зв'язну розповідь;
продовжувати формувати навички роботи з
картою, стрічкою часу; сприяти формуванню власної позиції, вміння працювати за
алгоритмом «Характеристика історичного діяча»; виховувати в учнів любов
до рідного краю, почуття гордості за людей, які його прославляють; спонукати до
наслідування історичних постатей.
Тип
уроку: закріплення та застосування знань, умінь та навичок.
Форма
уроку: практикум з перевірки творчих робіт.
Обладнання: підручник «Вступ до історії України», історичні
довідники, настінна карта «Хмельницька область», проектор, екран.
Підготовка
до уроку: учитель заздалегідь
ставить перед учнями завдання з метою подальшого його дослідження, допомогає у
підборі літератури, спонукає до використання інформації з різних джерел,
нагадує як працювати з алгоритмом «Характеристика історичного діяча»
використовуючи творчий підхід в кожному окремому випадку, як підготувати творчу
роботу до презентації та захисту.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу, формування умінь та
навичок.
Хід уроку :
І. Організаційний момент.
Учитель перевіряє підготовку учнів до уроку, об’єднує учнів у три групи:
Група № 1. «Знавці пам’ятників історичним
діячам»
Група № 2. «Знавці пам’ятників історичним подіям»
Група № 3. «Знавці легенд, присвячених
історичним діячам краю»
ІІ.
Актуалізація опорних знань.
Вправа «Три речення»
С. 159 – 160 у підручнику, завдання: розгляньте фотографії,
яким історичним подіям та діячам вони присвячені? Складіть 3 речення, у яких
доведіть, чому ці події чи історичні діячі гідні увічнення.
ІІІ.
Мотивація навчальної діяльності.
Епіграф до уроку: Та земля мили, де мати народила.
Завдання : Як ви розумієте народне прислів’я?
IV. Вивчення нового матеріалу.
Групи презентують свої роботу.
Група № 1. «Знавці пам’ятників історичним
діячам»
Учні розповідають про пам’ятник Зарембі В. І. за планом
на с. 160 у підручнику.
Завдання для слухачів: робота в зошиті - скласти
історичну довідку про Зарембу В. І.
Група № 2. «Знавці пам’ятників історичним
подіям»
Учні розповідають про пам’ятники, пов’язані з історичними
подіями – Голодомор 1932-1933 років, Велика Вітчизняна війна 1941 – 1945 років,
Чорнобильська аварія 1986 року, Небесна сотня за планом на с. 161 у підручнику.
Завдання для слухачів: робота в зошиті – записати назви
пам’ятників та подій, яким вони присвячені.
Група № 3. «Знавці легенд, присвячених
історичним діячам краю»
Учні розповідають легенди про Устима Кармелюка.
Завдання для слухачів: як ви думаєте, навіщо були
створені ці легенди?
V.
Підсумки уроку.
Вправа
«Мікрофон»
1.Чи цікаво було працювати на уроці?
2. Що найбільше сподобалося?
3. Про що хотіли б дізнатися докладніше?
VI.
Виставлення оцінок.
Таблиця у підручнику на с. 161, робота в парах –
взаємооцінка.
VII.
Інструктаж з виконання домашнього завдання.
С. 161 у підручнику, підготуватися до гри «Історична
абетка».
Додаток
до уроку
1. Заремба Владислав Іванович
Заремба Владислав Іванович (27.06.1833, м. Дунаївці Ушицького пов. Подільської губ., тепер центр р-нуХмельницької обл. — 24.10.1902, м. Київ) — композитор, піаніст, педагог.
Народився в збіднілій шляхетській сім’ї.
У 1846 р. переїхав з батьками до м. Кам’янця-Подільського (тепер
Хмельницької обл.), де брав уроки музики у композитора
А. Коципінського; з 1855 р. працював органістом
у міському кафедральному костьолі, давав уроки гри на фортепіано.
На початку 1860-х рр. зазнав переслідувань від поліції
(імовірно, через близькість до польських революційних кіл), у зв’язку
з чим переїхав до м. Житомира, а 1862 р. —
до м. Києва, де жив до кінця життя; тривалий
час викладав гру на фортепіано і хоровий спів
у міських приватних жіночих пансіонах. Похований у Києві
на Байковому кладовищі.
Автор численних пісень і романсів на слова
українських поетів-романтиків, зокрема Є. Гребінки («Ні, мамо,
не можна нелюба любить»), С. Писаревського («Де ти бродиш,
моя доле»), М. Петренка («Дивлюсь я на небо»),
О. Афанасьєва-Чужбинського («Козак від’їжджає, дівчинонька плаче»),
С. Руданського («Повій, вітре, на Вкраїну») та ін. Особливо
відзначився вокальним циклом «Музика до „Кобзаря”» на слова
Т. Шевченка, що містить близько 30 творів: „І багата я,
і вродлива я…”, „На улиці невесело…”, „Така її доля…”, „Утоптала
стежечку…”, „Чого ти ходиш на могилу?”, „Якби мені, мамо, намисто”,
„Якби мені черевики” та числ. ін. Деякі з них стали
народними піснями. Писав також твори для фортепіано, зокрема створив
обробки українських народних мелодій —„Думка-шумка”, „Зібралися
всі бурлаки”, „Прощання з Україною”, „Реве та стогне Дніпр
широкий…” та ін. Уклав збірки дитячої музичної літератури —
„Пісенник для наших дітей” (обробки польських народних пісень)
і „Маленький Падеревський” (вправи та етюди для фортепіано).
Мелодика більшості творів композитора близька до традицій
української народно-пісенної творчості.
ДЖЕРЕЛА:
Енциклопедія українознавства, т. 2. Львів, НТШ, 1993;
Митці України: Енциклопедичний довідник. К., «Українська енциклопедія»ім. М. П. Бажана,
1992; Шевченківський словник, т. 1.Головна редакція УРЕ, 1976.
Легенди Поділля
Кармалюкове життя
Немає коментарів:
Дописати коментар