Календарне планування
історія 5 клас
Пропедевтичний курс
«Вступ до історії»
(35 годин – 1 год/тиж.)
№ уроку
|
Дата
|
Тема уроку.
Зміст навчально-пізнавальної
діяльності
|
Прим.
|
1
|
Вступ. ЩО ТАКЕ ІСТОРІЯ
Що таке минуле,
сучасне і майбутнє. Багатоманітність історії. Історія як наука та
навчальний предмет. Історія України – складова європейської історії.
Підручник з історії.
|
||
Тема 1. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ
|
|||
2
|
Календарний та історичний час. Підрахунок історичного часу.
|
||
3
|
Культурні епохи європейської історії (Первісне суспільство, Античність,
Середні віки, Новий час).
|
||
4
|
Історія України на шкалі часу.
|
||
5
|
Практичне заняття . Відлік часу в історії, робота
зі шкалою часу.
|
||
6
|
Узагальнення
|
||
Тема 2. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ
|
|||
7
|
Географічний та історичний простір. Робота з історичною картою.
|
||
8
|
Україна на картах (мапах) упродовж історії. Територіальні межі (кордони)
Київської держави, Королівства Руського (Галицько-Волинської держави).
|
||
9
|
Територіальні межі (кордони) Козацької республіки / Війська
Запорозького / Гетьманщини та їх зміни.
|
||
10
|
Терени творення нової України. Держава Україна та її сусіди.
|
||
11
|
Історико-географічні регіони України та їх особливості.
|
||
12
|
Територіальне розташування та історичне походження рідного міста/села.
Практичне заняття Позначення і
надписування на контурній карті історико-географічних регіонів, територію
рідного краю.
|
||
13
|
Узагальнення
|
||
Тема 3. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ
|
|||
14
|
Історичні джерела та їх різновиди. Виявлення та збереження історичних
джерел. Потреба залучення різних джерел для відображення повноти історії.
|
||
15
|
Робота з історичними джерелами. Залучення різних джерел для достовірного
відображення минулого. Критичне ставлення до джерельних відомостей.
|
||
16
|
Місця, де зберігають історичні джерела.
|
||
17
|
Практичне заняття Інформація про минуле з візуальних
джерел(сімейного фотоальбому, зображень пам’яток історії тощо)
|
||
18
|
Узагальнення
|
||
Тема 4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В
ПАМ’ЯТКАХ
|
|||
19
|
Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації. Пам’ятник як
витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу.
|
||
20
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про
історію України: а) княжа Русь-Україна: Володимир і Данило Галицький;
|
||
21
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про
історію України: б) козацька Україна: Богдан Хмельницький;
|
||
22
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про
історію України: в) новітня Україна: на шляху до державної незалежності
(Українська революція, Голодомор, Друга світова війна, проголошення
незалежності України, ухвалення Конституції України, Революція Гідності).
|
||
23
|
Практичне заняття Розповідь про пам’ятку історії
або пам’ятник, установлений у рідному краї (на вибір)
|
||
24
|
Узагальнення
|
||
Тема 5. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ
|
|||
25
|
Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт,
історична особа, історичне дослідження.
|
||
26
|
Історичні праці про Україну та їхні автори: а) руські літописи.
«Повість минулих літ» літописця Нестора; б) козацькі літописи. Літопис
Самійла Величка;
|
||
27
|
Історичні праці про Україну та їхні автори: в) історичні праці ХІХ –
початку ХХ ст. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського.
|
||
28
|
Дослідження з історії рідного краю (на вибір учителя /учительки). Практична
робота. Повідомлення з історії родини, презентація родового дерева.
/Художні твори про минуле України (на вибір учителя /учительки).
|
||
29
|
Узагальнення
|
||
Тема 6. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ
|
|||
30
|
Праця і господарство: колись і сьогодні. Традиційні заняття українців.
Від натурального до ринкового господарства. Застосування досягнень науки й
техніки у виробництві та його наслідки.
|
||
31
|
Практичне заняття. Місто та село. Заняття та умови
життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер.
|
||
32
|
Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах. Зростання
ролі розумової праці.
|
||
33
|
Турбота про здоров’я. Медицина. Аптеки. Спорт. Як колись проводили
вільний час.
|
||
34
|
Узагальнення
|
||
35
|
Узагальнення до курсу
|
Немає коментарів:
Дописати коментар